mavara
mavara
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:, توسط mansour |

اشو: تو چیزی نیستی جز دست هستی که به سمت بی نهایت دراز شده است .

هستی برای کسانی که در دسترسش هستند در دسترس است.

تمامیت (هستی) مادر توست. تمامیت تو را بی اهمیت نمی داند. اجازه بده این حقیقت تا آنجا که میتواند به اعماق قلبت نفوذ کند, زیرا حتی این آگاهی که تمامیت از با تو بودن احساس شادی می کند تو را تغییر خواهد داد. دیگر احساس غربت نخواهی کرد, دیگر اینجا یک غریبه نخواهی بود. دیگر یک بی خانمان سرگردان نخواهی بود, اینجا خانه ات می شود. و تمامیت مادر توست, برایت دل میسوزاند, دوستت دارد. پس طبیعی است که وقتی کسی یک بودا می شود, وقتی کسی به قله نهایی  می رسد, همه هستی به رقص در می آید, همه هستی آواز سر می دهد, همه هستی جشن میگیرد. واقعا چنین است. این یک استعاره نیست, به یاد داشته باش؛ در غیر این صورت آن را اصلا در نیافته ای. بارانی از شکوفه جاری میشود و هرگز از جریان باز نخواهد ایستاد.

شکوفه هایی که بر بودا باریدند هنوز در حال باریدنند. نمی توانی ببینیشان, نه به این دلیل که از باریدن باز ایستاده اند بلکه به این دلیل که قادر به دیدن آن نیستی. هستی تا ابد برای همه آنهایی که بودا شده اند جشن میگیرد, برای همه آنهایی که در حال بودا شدن هستند, و همه آنهایی که بودا خواهند شد. برای هستی گذشته و حال و آینده وجود ندارد. فقط یک تداوم وجود دارد, ابدیت, تنها حال وجود دارد, حال تا بینهایت.
 

هنوز می بارند ولی تو این بارش را نمیبینی. اگر برای تو نبارند آنها را نمی بینی؛ و وقتی بارش آنها را ببینی خواهی دید که آنها برای هر بودایی می باریده اند, برای هر روح به اشراق رسیده ای.  برای هستی مهم است که بر سر تو چه می آید. هستی مدام دعا میکند تا اتفاق نهایی برایت واقع شود. تو چیزی نیستی جز دستی از تمامیت که به سمت نهایت دراز شده است. تو چیزی نیستی جز موجی از تمامیت که در پی لمس ماه است. تو چیزی نیستی جز گلی شکفته که تمامیت از رایحه ات معطر شده است.
 اگر نمیتوانی گل بدهی, هستی تو را غرق گل نمی کند. هستی به سادگی به تو پاسخ میدهد: هر چه هستی, هستی همان را مضاعف به تو میدهد. اگر گلهای فراوانی درونت داری و گلهای درونت درحال شکوفا شدن هستند, میلیونها گل بر تو می بارد. اگر افسردگی عمیق داری, هستی افسردگیی میلیونها بار بزرگتر به سویت روانه میکند. هر آنچه هستی کوبه درب خانه ات را به صدا در می آورد. هر آنچه هستی بیشتر و بیشتر به خودت داده می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: